Bangkok, Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rienengea - WaarBenJij.nu Bangkok, Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rienengea - WaarBenJij.nu

Bangkok, Thailand!

Door: GEA

10 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,
Gistermorgen kwamen Rien en ik aan in Bangkok. Aan de temperatuur hoeven we niet te wennen en het hotel is precies wat we nodig hebben! Een heerlijk, schoon bed, goeie douche en bovenal erg vriendelijke mensen.
Toen we gisteravond lekker zaten te eten aan de riversite zagen we een enorm aanzwellende demonstratie aankomen over de brug waar we zicht op hadden. Toen we na het eten polshoogte gingen nemen bleek het, zoals we al vermoedden, een demonstratie tegen de huidige regering te zijn. Duizenden mensen trokken voorbij, voornamelijk lachend en zingend en zwaaiend met vlaggen. Spandoeken, malle outfits en fluitjes, heel veel fluitjes en klepperhandjes. A.s. maandag komt er een nog grotere demonstratie en zal er op cruciale plekken gestaakt worden. We hebben aardige mensen ontmoet en waren onder de indruk. De laatste keer dat ik een dergelijke protestaktie meemaakte was toen we tegen kernraketten te hoop liepen!!
Toen we teruggingen naar het hotel kwamen we door het buurtje achter het hotel, Khao San Road. Met allemaal standjes met eten en souveniers en barretjes en......massagesalons! Hele rijen met ligstoelen waar je een voet- en/of schoudermassage kunt krijgen. Gewoon buiten! Heerlijk was het. Vanavond weer als het niet regent :-).
Vandaag wilden we het paleis bezoeken maar daar was het zo druk dat we al snel geen zin meer hadden en al scharrelend over een markje uitkwamen bij een restaurant aan het water waar we reisgidsen zijn gaan lezen. Daarna teruggebracht door een toek-toek, een bijzondere maar, volgens mij, levensgevaarlijke ervaring!
Zondagochtend vertrekken we met de bus naar Ko Chang. Wat we vanavond en morgen gaan doen weten we nog niet maar Bangkok is een stad waar je je geen moment hoeft te vervelen!

Bij "foto's" is een 3-tal plaatjes van onze eerste dagen toegevoegd! Rien

• 11 Januari 2014 - 22:56

Rian:

Hoi lieverds, dat lijkt me een goed idee, een massagesalon langs de weg! Klinkt veelbelovend, dit begin. Rustig aan lijkt me verstandig, geniet lekker verder! Liefs, Rian

• 12 Januari 2014 - 02:22

Sanne:

Klinkt goed! Have fun!!

• 12 Januari 2014 - 23:21

Lia:

Lieve Gea en Rien, fijn dat de reis goed verlopen, en het klinkt heerlijk wat jullie meemaken en doen. Geniet ervan en hou ons op de hoogte! Liefs, Lia&Hans

• 19 Januari 2014 - 10:43

Annemarie: