Op tropisch eiland - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van rienengea - WaarBenJij.nu Op tropisch eiland - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van rienengea - WaarBenJij.nu

Op tropisch eiland

Door: Rien

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Na 3 dagen zijn we Bangkok ontvlucht. Een reuze leuke stad hoor, daar niet van, maar het heeft natuurlijk alles wat een grote wereldstad heeft: enorme markten, verkeerschaos, enz. Thaise mensen eten de hele dag door, zo lijkt het. Overal waar je kijkt zit wel iemand te smikkelen. Toch kom je niet zo gek veel dikzakken zoals ik tegen. Misschien is het wel heel gezond wat ze allemaal verorberen?
We zijn ook vertrokken omdat er vandaag een grote demonstratie gepland was die de hele stad zou "platleggen". Zou inhouden dat er reizen binnen de stad, maar ook naar buiten lastig zo niet onmogelijk zou worden. We wilden toch al naar een eiland, dus zijn we gisteren maar vertrokken en na een busreis van ca 7 uur in, of moet ik zeggen op (?) Koh Chang beland. Duur resort, maar huisje aan strand, palmbompjes, enz. en daar luieren we nu verder. Voor Hans hebben we een orchidee geplukt (zie foto) omdat hij 65 wordt! Als het kan voegen we steeds foto's bij, is leuk om te kijken.
Groetjes, Rien

Zeg maar gerust palmBOMEN! Volwassen tropische joekels. Prachtig is het hier en lekker warm. Wat wil een mens nog meer: wakker worden met zicht op de zee en gaan slapen na een zonsondergang die niet op een plaatje is vast te leggen?
Rien is Bangkok ontvlucht maar ik had wel graag de demonstratie meegemaakt. Ws was het wel verstandiger om weg te gaan. Toen we Bangkok gisteren verlieten was het al duidelijk dat er de volgende dag wat te gebeuren stond. Het was druk met groepen die alvast waren aangekomen en het leek of men van heinde en verre aankwam om er voor te zorgen dat de huidige regering op zal stappen. Gek genoeg horen of zien we er niks van hier, ook niet op tv. Misschien vanavond.
Vannacht hebben we het klokje rond geslapen. was even nodig blijkbaar.
En vanmorgen zijn we begonnen met allebei een uitgebreide Thaise massage.
Zaterdag zijn we (in Bangkok dus) naar China town geweest. Een fantastische markt waar je makkelijk een dag kunt doorbrengen en hartstikke kunt verdwalen, zo groot! En druk, niet normaal. Maar echt een belevenis en voor herhaling vatbaar. Een van de plaatsen waar je geweest moet zijn als je hier bent.
Nou voorlopig was het dit wel weer even. Leuk dat jullie meelezen en tot de volgende berichten.
GEA


  • 13 Januari 2014 - 21:37

    Marie-José:

    Lieve Gea en Rien,
    Wat verstandig om Bangkok te ontvluchten voor de demonstraties begonnen. Midden in een demonstratie zitten geeft je wel een geweldig verhaal voor deze site, maar of de complicaties die zo'n actie op kan leveren, ook zo geweldig zijn , valt nog te bezien. De politiebureaus daar schijnen niet zo luxueus te zijn als jullie vakantieresort. Massages schijnen er ook nogal ruw uit te vallen. Dus lekker op het eiland is een veilige keuze om met de Consumentenbond te spreken.
    Gelukkig kan ik de zon in het water zien schijnen omdat die zon hier op zondag, de dag die zijn naam mee heeft, de hele dag scheen. Ik heb nog zeer aan je gedacht, Gea, toen ik met mijn Nordic Walking stokken door het Beatrixpark liep. Het wordt hier nog steeds geen winter. Ik hoop dat het zo blijft. Bevalt me prima, de sneeuwlaarzen mogen wat mij betreft in de kast blijven staan.
    Zondag was Hanneke hier. Om het dekbed op te halen.Toen we uitgekeken waren bleken we vijf volle tassen met mogelijk nuttige spullen voor een studentenhuishouden te hebben verzameld. Het regende en omdat ik van een opgeruimd huis hou, heb ik haar naar Haarlem gebracht. Het was erg gezellig haar weer te spreken.
    Het is fijn te lezen dat jullie zo genieten en leuk zo op de hoogte te blijven.

    Ik luister nu naar de Everly Brothers. Er ging er één dood. Dat nodigt uit om alles weer eens te draaien. Dankzij Spotify kan dat allemaal.
    veel liefs en veel plezier voor jullie.
    Marie-José

  • 14 Januari 2014 - 20:01

    Frans:

    Mooi om te lezen. Relax en geniet. Voet massage gehele massage:heerlijk.

  • 14 Januari 2014 - 21:32

    Marian:

    Lekker genieten dus ,en wij maar hier in dat kouwe kikkerlandje....Leuk wat te lezen over jullie....have fun zou ik zeggen ..groetjes en tot horens. M

  • 15 Januari 2014 - 00:07

    Marjon:

    Hey Rien en Gea

    Kom ik net op "de zaak" hoor ik dat de vakantie van jullie n hele vervelende wending heeft gekregen, balen zeg, jullie waren net n beetje op dreef.
    Heel veel sterkte!

    Liefs Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 24344

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 17 Februari 2014

Ghana en Burkina Faso

06 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Thailand

08 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Thailand

23 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: