Bobo - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu Bobo - Reisverslag uit Bobo-Dioulasso, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu

Bobo

Door: Gea

11 Januari 2013 | Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

En daar zit ik dan, zonder Rien die in zijn korfje ligt met diarree (spuitpoep, zoals hij het noemt). Zelf heb ik ook niet de compacte ontlasting van thuis, maar voel me niet beroerd zoals hij. Grappig om te merken dat je tijdens zo'n reis graag over allerlei secretien praat tewijl je daar thuis soms wat gene over hebt. Of het nu over boeren, winden, poep of pies gaat, het maakt niet uit. Zelfs de stof in de neus is een dankbaar onderwerp!
Gisteren hadden we een fantastische dag. We zijn met een gids en chauffeur met mercedes (een politieagent die een dagje vrij had genomen voor een snabbel) richting Banfora getogen. (Zodra Rien weer in staat is zich buiten het bereik van een WC te begeven zal hij foto's bijvoegen.) We hebben daar de Domes bezocht, een prachtige en imposante bergketen. We moesten er een stukje voor klimmen maar toen hadden we ook wat! Vervolgens op naar de Cascades, watervallen met zwemgelegenheid. Weer een fikse klim. De bron bevindt zich in Mali en komt via Bufa en Ivoorkust uit in zee. Na een bordje spagetti en een koel glas Sobebra (bier) op naar het Hypomeer waar echte nijlpaarden lekker lagen te gluren naar toeristen. Heel bijzonder. We moesten wel blijven hozen want de boot dreigde gestaag te onder te gaan!
Morgen vertrekken we weer naar Ouaga, met de bus deze keer. Die doet er maar 5 uur over. Met wat ORS en Imodium moeten we droog over kunnen komen. Maandag gaan we terug naar Ghana en als het meezit berichten we weer vanuit Kumasi, de vieste stad tot nu.Veel liefs allemaal en veel groeten van een dappere, in stilte lijdende Rien.
GEA

• 11 Januari 2013 - 15:08

Jacoba:

Hallo,

Ja ja het hoort er bij.
    Het is al zo lang goed gegaan met jullie.
    Nu kijken hoe creatief je wordt.
    Sterkte Rien.

• 11 Januari 2013 - 16:18

Jelle:

Arme papa, hopelijk is hij weer gauw beter!

• 11 Januari 2013 - 23:10

Sanne:

Arme arme Rien. Sterkte met de terugreis strakkies! XX

• 13 Januari 2013 - 12:35

Jos Van Der Leur:

dan klinkt 'Op u mijn heiland blijf ik HOPEN weer net even anders Rien... sterkte met de dunne em goede reis naar Kumasi!