Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu

Accra

Door: Rien en Gea

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2013 | Ghana, Accra

Hallo landgenoten, Bedanktvoor jullie leuke reacties. De berichten over het winterweer en de ongetwijfeld tamelijk hysterische berichten over "elfstedenkoorts" stemmen niet tot veel enthousiasme om weer huiswaarts te keren. Er zit echter weinig anders op, onze reis is nagenoeg ten einde.
Donderdagavond zijn we in Accra aangekomen om nog even een paar dagen 'vakantie' te houden na alle gereis. Vrijdag hebben we 's middags in het zwembad van het Golden Tulip hotel gehangen. Lekker nederlands, er hingen nogal wat witten! (kunnen we vast weer een beetje wennen).
Vandaag hebben we de Arts & Craft-market in Accra bezocht en alle ijverige pogingen van de verkopers om ons in hun nering te lokken over ons heen laten gaan. Met wat humor, waar Ghanezen beslist van houden, is het best te doen trouwens en valt het met het bekende opdringerige gedoe ook reuze mee.
We kunnen terug kijken op een fantastische reis. Slechts enkele belevenissen hebben we beschreven op deze site, de langere verhalen komen vast wel thuis, aan de borrel.
Gea gaat nu verder.
Rien

Ja, wat zal ik hier aan toevoegen. Om straks weer zeker te zijn van licht en water is wel fijn alhoewel we erg snel waren gewend als het er even niet was. Een bamischijf met mayonaise..... m' n bloedjes van kinderen weer in mijn armen sluiten.....Pauw en Witteman..... m' n nieuwe vloer bewonderen........Allemaal fijn. Maar ik was nog niet uitgeleefd hier!! Allereerst zal ik de zon missen, de geur (van stof, pies en fruit), de wetenschap dat als het vandaag niet is dan morgen wel.....en natuurlijk het ontzettend aangename gezelschap van Rien!! Wat een top reismaat is dat. Een wijs man, dat ook. ( ' Heer, zet mij een wacht voor mijne lippen, behoed de deuren van mijn mond, opdat ik mijn op genen stond, iets onbedachtzaams laat ontglippen' voegde hij me toe toen ik iets te enthousiast mijn gelijk probeerde te halen).
Afijn, nieuwe plannen worden alweer voorzichtig besproken. Tot heel gauw bij de foto's (ben ongeveer 300 kwijtgeraakt door een stomme move!) en verhalen. Liefs, GEA

  • 20 Januari 2013 - 21:22

    Marian Omvlee:

    Hallo Gea en Rien,
    Alvast een goeie reis terug gewenst, ik hoop jullie snel te zien!!!
    lieve groeten, Marian

  • 22 Januari 2013 - 20:46

    Hans En Marleen:

    Beste Gea en Rien,
    welkom thuis weer!
    In een geheel ánder landschap. Het is wit en men noemt het hier 'sneeuw'!
    Sneeuw is ook koud!
    Oeps, wat jammer van die domme move maar dat is dan wellicht weer een 'uitdaging' on opnieuw de poging te wagen

  • 22 Januari 2013 - 20:54

    Marleen En Hans:

    Dus...ik maak het netjes af nu: welkom terug, trek al je truien linea recta uit jullie kasten, ijzers onderbinden, muts op jullie hoofden, koek en zopie bestellen én je bent als je je dan op het ijs waagt weer helemaal in één 'koude klap' thuis!!!!
    Tot hopelijk binnenkort!
    Liefs, mede namens mijn 'verloofde' ook,
    Marleen.

  • 25 Januari 2013 - 23:09

    Elly:

    Hoi Rien en Gea,

    Ik weet niet wanneer jullie precies thuiskomen, maar ik wens jullie succes met het wennen in dit toch wel wat frisse land en thuiskomen heeft ook altijd wel wat toch?
    jullie hebben veel ervaringen opgedaan en dat neemt niemand jullie af en een leuke tijd op een tijdje op te teren toch?

    Groetjes Elly en ook van Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana en Burkina Faso

Rien en Gea gaan Afrika bekijken.

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

Accra

16 Januari 2013

Tamale, vervolg

15 Januari 2013

Tamale

11 Januari 2013

Bobo

09 Januari 2013

Bobo-Dioulasso

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 24362

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 17 Februari 2014

Ghana en Burkina Faso

06 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Thailand

08 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Thailand

23 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: