nu ik nog! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van rienengea - WaarBenJij.nu nu ik nog! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van rienengea - WaarBenJij.nu

nu ik nog!

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2012 | Nederland, Apeldoorn

Nog 5 nachtjes slapen en dan ga ik ook naar Afrika! Ik kan niet wachten. Vandaag had ik Rien even aan de telefoon. Hij klaagde (?) over de warmte. Nou ja, de overgang ik ook wel erg groot als je vanuit de sneeuw in 25 graden komt.
Misschien is het leuk om jullie te veretellen hoe het allemaal begon. Welaan, het begon met deze mail op 18 maart 2011, ruim 1,5 jaar geleden dus:

Hoi Rien,
Mini vertelde dat ze je had verteld over mijn idee voor een gezamenlijke trip naar/door West Afrika.
Zomaar een gedachte om te exploreren. Ik kwam op het idee omdat Mini me aardig op de hoogte heeft gehouden van de trips die je inmiddels hebt gemaakt naar Ghana en over Sanne die daar stage liep.
Zelf ben ik nogal gevallen voor Burkina Faso en zo kwam ik op het idee jou dit voorstel te doen en eea te combineren. Niet meteen deze winter maar wellicht volgend jaar. Laat maar weten hoe jij er tegen aan kijkt. Misschien vind je het niks en dan is er geen man overboord. Maar ik zou het jammer vinden dat als we elkaar over 20 jaar op een verjaardag tegen komen ons dan pas realiseren dat het een goed plan was geweest maar helaas, te oud nu! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!!!
Groet, GEA

Een paar dagen hoorde ik niks en toen schreef Rien:

Ha Gea!
Ja, Mini houdt ons van alles goed op de hoogte. Ik vind het wel een leuk idee, zo’n W. Afrika trip. Kunnen we best eens over doorkletsen.
Ik ben van plan deze zomer nog naar Ghana te gaan (augustus ws), gedeeltelijk met Sanne een vriendin van haar. Jij denkt aan volgend jaar?
Vind ik ook, als je zoiets wilt moet je niet wachten tot je oud en versleten bent en terug gaan zitten kijken op gemiste kansen. Vanwege m’n voortschrijdende ouderdom barst ik bovendien van de vakantiedagen (9 weken zoiets, maar dat zal jij ook wel hebben?), dus ik kan zonder al teveel problemen wat langer weg en dan is het natuurlijk wel gaaf ook Burkina Faso binnen te vallen.
Als het je wat lijkt kunnen we wat afspreken en een beetje doorlullen (kroeg, veel zuipen, enz.)?
Groet,
Rien

Zo is het begonnen en nu is het zover!!
Zodra ik in Ghana ben laten Rien en ik van ons horen.
Groet, GEA

  • 06 December 2012 - 14:56

    :

    Ha. kijk, enig historisch perspectief dat kan nooit kwaad natuurlijk. Je hebt de oude mailtjes netjes bewaard zie ik (leuk!).
    Overigens geen misverstanden, jonge dame: het is hier 35 graden!! Voor een lullige 25 graden kun je in de zomer net zo goed naar Noordwijk of Kootwijkerbroek of zoiets gaan. Dit is echt het betere tropenwerk!

    Tot maandag!

    Rien

  • 06 December 2012 - 21:07

    Sanne:

    Gea! Bijna is 't zover :) Ga jij er maar snel heen om Rien te redden uit de klauwen van de Ghanezen ;)

    Groetjes,

    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Apeldoorn

Ghana en Burkina Faso

Rien en Gea gaan Afrika bekijken.

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

Accra

16 Januari 2013

Tamale, vervolg

15 Januari 2013

Tamale

11 Januari 2013

Bobo

09 Januari 2013

Bobo-Dioulasso

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 24363

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 17 Februari 2014

Ghana en Burkina Faso

06 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Thailand

08 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Thailand

23 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: