Gambaga - Reisverslag uit Gambaga, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu Gambaga - Reisverslag uit Gambaga, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu

Gambaga

Door: Gea en Rien

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2012 | Ghana, Gambaga

Heb net een heel verhaal geschreven en opgeslagen, nergens terug te vinden! Welaan, ik heb wat tijd over dus begin ik gewoon opnieuw, in de hoop dat het nu wel opslaat.
Nog geen bericht vanuit Ouaga maar vanuit Cambaga, een dorpje tussen Tamale en Bolgatanga, onze volgende bestemming. We zijn hier gisteren aangekomen na een busreis van 8 uur in diverse gammele, rammelende en stoffige bussen. Overigens is alles stoffig hier en ik kan begrijpen dat men de moed heeft opgegeven en stof er gewoon bij mag horen. Zeker nu de eerste zuchtjes Harmathan vanuit de Sahara deze kant opwaaien is alles bedekt onder een ragfijn laagje stof.
De reden waarom we naar Cambaga gingen was op het heksendorp te bezoeken; een in binnen- en buitenland zeer omstreden initiatief. Op internet kun je er vast wel iets over vinden.
We kwamen aan bij Martha' s guesthouse wat we warm werden ontvangen door Sara, de beheerster (Martha ligt in een graftombe voor het huis!). Omdat we zo' n lange vermoeiende reis achter de rug hadden vonden we dat we wel een airco kamer hadden verdiend. Dat kon, alleen lag er wel een dood schaap in het vriesvak van de koelkast, die niet aanstond, en of we dat erg vonden. Grootmoedig vonden we dat geen enkel probleem....totdat we in de koelkast keken. Daar staken allerlei stukken vlees uit het vriesvak, sommige verpakt maar de meesten niet. Een bloederige aanblik die er wat mij betreft voor heeft gezorgd dat ik voorlopig geen schapenvlees meer eet! Zeker niet nadat Rien gisteravond ook nog een schapenoog in zijn rijst dacht te ontdekken. Voor fijnproevers vind ik het hier geen feest.
Overigens ruikt Rien iedere keer dat hij de kamer in gaat een dood schaap. Ik heb nergens last van...
Voorlopig stop ik weer eens. Kijk uit naar jullie berichtjes, Liefs, GEA

Ja, hier heb ik weinig aan toe te voegen. Gea schijnt over 'neuskleppen' te beschikken, die ze als het zo uitkomt kan sluiten, waardoor ze niks meer ruikt Niet te geloven! Een hotelkamer met een dood beest. Ik word er onpasselijk van! Helaas lukt het niet de foto van het vriesvak te uploaden; jullie houden hem tegoed. Onder het vriesvak hangt gelukkig een lekbak waar de overtollige schapensmurrie in kan druppelen, want daaronder liggen onze flesjes water te koelen.
Ok, dat zijn zo van die kleine, afrikaanse ongemakken waar je mee dealt als je hier rond reist. Toch maar even geen schapenvlees meer op m'n bordje. Verder verloopt alles naar wens en zijn we blij dat we hier zijn in plaats van in Nederland tegen een druilerig regentje aan te zitten kijken.
Groetjes aan iedereen en tot het volgene bericht.
Rien


  • 28 December 2012 - 15:21

    Jos Van Der Leur:

    Als er één schaap in het vriesvak ligt ....
    Hopenlijk hebben de heksen geen andere uit-stekende verrassingen voor jullie in voorraad.
    Goede grensovergang gewenst!

  • 28 December 2012 - 17:35

    Jacoba:

    Ik zit hier met tranen in de ogen.
    Dat dode beest.......niet echt slaapverwekkend.
    Heerlijk zo te reizen.
    Geniet van de mensen om je heen en van elkaar.
    Liefs,
    Jacoba

  • 28 December 2012 - 20:03

    Bart:

    Lieve mam en Rien,

    Leuke verslagen zeg, ik heb me kapot gelachen. Veel herkenbare dingen gelezen ook.
    Ik wist helemaal niet dat jullie dit deden, het schrijven. Maargoed, ik ben weer bij.

    Wij varen nu over de Noordzee langs ons Nederland. We hebben een paar dagen zwaar weer gehad op de Atlantische oceaan. Daarom hadden we kerst een dag naar voren geschoven. Lekker gegourmet zoals goede brave Nederlanders en 2de kerstdag hebben de Filipijnen een heel varken aan het spit klaar gemaakt. Nog nooit zulk lekker varken gegeten.
    Toen het zware weer, nu last van mn rug van het constant corrigeren en het wordt tijd om naar huis te gaan.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben met elkaar. Ik wacht met smart op het volgende zeer grappige verhaal.

    xx Bart

  • 28 December 2012 - 23:06

    Elly:

    Hoi Rien en Gea,

    Dood schaap of niet, volgens mij hebben jullie het heel goed naar jullie zin, op naar het volgende hutje met een computer, leuk om te lezen!!

    Groetjes uit het druilerige Apeldoorn.

  • 29 December 2012 - 13:34

    Ria:

    Prachtig beschreven verhalen en wie weet toveren/betoveren de heksen nog meer wonderlijks.
    Ik lees het graag.
    De TOP 2000 galmt weer op diverse plekken hier en dan weet je het wel: bijna weer een jaar voorbij.
    Snuif het stof in al zijn hoedanigheden op en geniet .
    Groet Ria


  • 29 December 2012 - 14:44

    Kitty:

    Dat is nog iets anders dan de dode muizen die ik met enige regelmaat in mijn vallen aantref. Jaren lang gedacht dat het de regen was die tegen mijn vensterraam tikte. Nu weet ik beter. Veel reisplezier verder.
    Groet Kitty

  • 30 December 2012 - 11:43

    Paula Verhart:

    Hoi Gea en Rien,

    Leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Veel reisplezier nog!
    Groetjes, Paula

  • 30 December 2012 - 12:32

    Mini:

    hoi Gea en Rien, jullie kennen allebei mijn eetgewoontes in het buitenland :)
    Ik wil heel graag een keer naar Afrika , maar ik vrees dat ik helemaal ondervoed terug kom :( Ik zou niks meer eten na het zien van zo`n schaap, gatverderrie. En Rien, wat betreft de hoogtevrees, wij weten al lang dat die heel selectief,hoor:) Nog een goeie tijd samen, x Mini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Gambaga

Ghana en Burkina Faso

Rien en Gea gaan Afrika bekijken.

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

Accra

16 Januari 2013

Tamale, vervolg

15 Januari 2013

Tamale

11 Januari 2013

Bobo

09 Januari 2013

Bobo-Dioulasso

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 24357

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 17 Februari 2014

Ghana en Burkina Faso

06 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Thailand

08 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Thailand

23 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: