Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van rienengea - WaarBenJij.nu

Bolgatanga

Door: Gea en Rien

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2012 | Ghana, Bolgatanga

Dag lieve mensen,
(Rien heeft foto' s toegevoegd aan het vorige verslagje).
We krijgen steeds meer volgers, wat erg stimuleert om te blijven schrijven! Elke dag is er wel iets te vertellen, de verhalen liggen op straat.
Vanochtend zatten we om 5 uur bij de bushalte. De bus vertrok om 10 over 6. We hadden eerste 1,5 uur een staplaats maar hebben plaatsgenomen op de grond wat tamele confortabel was. Alhoewel, als de bus zijn schokbrekers nog had gehad was het nog prettiger geweest. Daarna konden we zitten, lucky us!
Gisteravond heeft Rien gewoon weer schaap gegeten. Vind ik tamelijk dapper en onverschrokken. Ik blijf voorlopig vegetarisch.
We zitten nu 40 km van de grens en morgen gaan we er over heen. We moeten met de taxi naar Paga en daar kunnen we de bus naar Ouaga nemen. We hebben er wel zin in om een andere cultuur binnen te stappen. Ben benieuwd hoe we het aan zullen treffen. Ik was er 3 jaar geleden voor het laatst en de ontwikkelingen gaan snel.
Al eerder berichtten we over het vuil op straat. Het blijft ons verbazen. Vandaag heb ik voor het eerst een plastic waterzakje op de grond gegooid. Was makkelijk en het voelde goed, je bent er meteen vanaf! En er is niemand die er koud of warm van wordt (Nee Jane, maar een keer, nu gedraag ik me weer).
Rien heeft vandaag geen tekst. Druk geweest met de foto' s. We gaan zo terug naar het hotel en nemen daar een koud biertje en waarschijnlijk zullen we weer een kaartje leggen (klaverjas). Het is 5-5. Wie het eerst bij de tien is krijgt een fles witte wijn. Heb al bijna drie weken geen wijn meer gedronken en voor wie mij niet kent: dat is lang!!
Heel veel liefs, GEA

  • 31 December 2012 - 11:23

    Frans Van Rijt:

    Hoi Gea & Rien,Actieve vakantie zo te lezen. Volgens mij staat zo'n busrit gelijk aan 1 mnd fitnes. Ik zag trouwens dat je de foto's nog kon uitvergroten. Dat schaap werd toen nog een tikkie groter. Maar een stoere avonturier kijk niet op een dood schaapje. Mooi om jullie avonturen te lezen.
    Het is nu 11.00 en hiier knalt het alweer de hele tijd. Het nieuwjaar komt eraan. De buurjongen (11 jaar) heeft nog een voorraad om zeker 10 uur aan een stuk door te knallen. geweldig toch. jullie genietse x Frans

  • 31 December 2012 - 14:39

    Marian Omvlee:

    Hoi Gea en Rien,
    Wat fijn dat jullie het samen zo gezellig hebben. Hierbij wens ik jullie een hele goeie jaarwisseling en verdere vakantie!!!
    lieve groeten, Marian

  • 01 Januari 2013 - 13:04

    Marie-José:

    Lieve Gea en Rien,
    Een heel gelukkig 2013! Hoe vierden jullie oud&nieuw in Ouaga? Hier was het zo nat dat het aantal arrestaties is gedaald tov vorig jaar. Blijkbaar hadden weinig mensen zin om te keten in de stromende regen.
    Vandaag gelukkig droog. Maar de herrieschoppers slapen nog, hoop ik.
    liefs,
    Marie-José

  • 01 Januari 2013 - 19:34

    Elly En Gert:

    Hoi Gea en Rien,

    wij wensen jullie een heel gezellig 2013!!!!

    Veel reisplezier !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

Ghana en Burkina Faso

Rien en Gea gaan Afrika bekijken.

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2013

Accra

16 Januari 2013

Tamale, vervolg

15 Januari 2013

Tamale

11 Januari 2013

Bobo

09 Januari 2013

Bobo-Dioulasso

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 24367

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 17 Februari 2014

Ghana en Burkina Faso

06 Januari 2014 - 17 Februari 2014

Thailand

08 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Thailand

23 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: