Burkina - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu Burkina - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu

Burkina

Door: Rien en Gea

02 Januari 2013 | Burkina Faso, Ouagadougou

Dag lieve vrienden en famile. Inmiddels zijn we in Burkina Faso aangekomen en wel in de hoofdstad Ouagadougou (ca 1.500.000 inwoners), alwaar we de jaarwisseling in korte broek, T-shirt en met whisky hebben gevierd. Jullie allemaal een goed en gezond 2013 toegewenst. Uit de reacties begrijpen we dat het gewoon regende in Holland en dat klinkt vertrouwd en stelt ons gerust: Niets aan de hand in Nederland.
BuFa, en dan met name Ouaga, is een soort zuid Frankrijk. Je vindt er zonder problemen een super marche, waar je alles kunt kopen wat je nodig hebt. Althans, zo lijkt het als je in de winkel bent. Buiten valt de enorne armoede onmiddellijk op. Men heeft hier nog minder dan in Ghana (lijkt nauwelijks mogelijk, kan dus toch). Mijn gebrekkige kennis van de franse taal wreekt zich. Ik ben een beetje toeschouwer, terwijl Gea zich een vis in het water lijkt te voelen. Ze ontmoet allerlei vrienden en bekenden en kan heerlijk bijkletsen, maar daar gaat ze vast zelf wat over vertellen.
Groeten, Rien

Welaan,Rien heeft gelijk. Het lijkt een beetje op thuiskomen hier in Bufa. Het is fijn om alle vrienden weer te zien. Tegelijkertijd verplicht het me ook om te communiceren en degenen die me kennen weten dat ik ook graag nièt communiceer! Afijn, ons volgende plan is om naar Bobo Dioulasso te reizen. Daar ben ik nog niet geweest en ken ook niemand, dus lekker rustig. We zijn van plan om met de trien te gaan. Iedereen die dat hoort kijkt ons wat bevreemd aan dus dat zal wel de nodige avonturen opleveren!
Gisteren zijn we een dagje in Leo geweest, de stad waar ik een kleine 2 jaar heb gewoond. Het weerzien met vriend Yaya was warm en iedereen die op mijn verjaardag heeft bijgedragen aan een donatie bedankt hij heel hartelijk! Het geld zal worden gebruikt voor de aanleg van de waterleiding,tenminste als er niet iemand ziek wordt voor die tijd. Want de organisatie en financiering vande gezondheiszorg is een groot probleem.
Morgen bezoeken we een van de projecten van de stichting 'vrienden van Burkina Faso' (voor geinteresseerden: zie de website). Ben ik nog nooit geweest enzal daar later over vertellen.
Het huis van Ben en Annemarie is een heerlijk onderkomen. We mogen gebruik maken van de master bedroom en hebben een eigen badkamer. De was en de boodschappen worden gedaan en ook over het schoonmaken hoeven we ons het hoofd niet de breken. Wel even lekker!
Overmorgen ws meer. Groet, GEA

• 02 Januari 2013 - 17:37

Sanne:

Hi Paps en Gea! Fijn dat jullie 't zo leuk hebben!! Ja pa, had je je Frans toch maar ff moeten oefenen he ;) oefenen, oefenen ;) Jongens, heel veel plezier nog en de beste wensen voor 2013!! XX

• 02 Januari 2013 - 17:56

Nelleke:

Hoi Rien (en Gea),

Gelukkig nieuw jaar en veel plezier nog op julie mooie reis.
    Nelleke

• 14 Januari 2013 - 22:38

Hanneke:

Hoi luitjes, ja dat idee had ik ook toen ik in de Marina Market liep. Je kon er zelfs Gouda kaas kopen, op z'n Frans uitgesproken natuurlijk ;) wat fijn dat je bij Yaya bent geweest. Ik hoop echt dat er een waterleiding komt! Liefs