Ouagadougou - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu Ouagadougou - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van rienengea - WaarBenJij.nu

Ouagadougou

Door: Rien en Gea

04 Januari 2013 | Burkina Faso, Ouagadougou

Hoi allemaal. Sanne heeft gelijk. Als ik niet had zitten luiwammesen thuis, maar keurig netjes m'n franse lesjes had gevolgd ....... en Jelle had me nog wel z'n vrijwel nieuwe schoolboeken geheel belangeloos ter beschikking gesteld. Een les voor de volgende keer en die zou er zomaar kunnen komen want het bevalt ons hier uitstekend. We maken dagelijks allerlei grappige, ontroerende en soms ook verbijsterende dingen mee; teveel moois om op deze site te beschrijven. De verhalen komen straks, eenmaal weer thuis wel.
Ouagadougou is eigenlijk best een mooie stad. Er slingert aanzienlijk minder huisvuil op straat dan in Accra en met name Kumasi. De wegen verkeren in veel betere staat, zijn breder en veel minder druk qua verkeer. Dit laatste komt overigens omdat het favoriete vervoermiddel hier de bromfiets is. De markt, de hele sfeer van de straathandel, het doet een beetje arabisch aan.
Ik kan nog veel meer schrijven, maar moet nu stoppen. We zijn nl op bezoek bij een bronskunstenaar en die gaat ons laten zien hoe brons wordt gegoten.
Groeten aan iedereen, wordt vervolgd.
Gea en Rien

• 04 Januari 2013 - 18:27

Jacoba:

O geweldig maken jullie veel foto,s.
    Kan ik ze later tonen op de markt.
    Wat maken jullie veel mee.
    Blijf genieten.
    Jacoba

• 05 Januari 2013 - 09:57

Kitty:

Rien en Gea( ik heb je nooit ontmoet, maar bij deze) een heel goed jaar gewenst. Fantastisch om jullie zo te volgen. Nog altijd "jaloers" Liefs Kitty

• 06 Januari 2013 - 11:45

Gert:

Ha die Rien en Gea.
    Rien! je moet gewoon eens vaker naar Frankrijk, dan gaat het Frans vanzelf beter!
    Leuk om alle verhalen te lezen en vooral ook om de foto's te zien, heel kleurrijk.
    Overigens nog een heel goed 2013 voor jullie beiden.